قبل از سفر به استانبول بخوانيد!

تور دبي و تورهاي لحظه آخري

قبل از سفر به استانبول بخوانيد!

استانبول، مقصد نخست سفر بسياري از ايرانياني است كه قصد مسافرت به خارج از كشور را دارند. اين شهر با اماكن و ابنيه‌هاي تاريخي زيبا و مراكز خريد مدرن خود جذابيت‌هاي زيادي براي مسافران ايراني دارد. پيشنهاد مي شود سفر به استانبول را در ليست ۱۰ شهري كه قبل از مرگ بايد از آن بازديد كنيد، قرار دهيد. اگر تمايل داريد سفر به پايتخت گردشگري تركيه را تجربه كنيد،پس اگر اين شرايط را داريد بهترين زمان براي مسافرت به استانبول در روزهاي آخر تابستان است. چند روزي را از همه جا مرخصي بگيريد و سفر استانبول خود را با تور استانبول  شروع كنيد و تجربه جديدي از استانبول گردي را تجربه كنيد و بعد از سفر با فكري آسوده و راحت به سر زندگي و كار خود برگرديد. با اين سفر، هوايي تازه به سر و جان تان مي خورد و براي شروع آماده تر مي شويد. 

استانبول، مقصد نخست سفر بسياري از ايرانياني است كه قصد مسافرت به خارج از كشور را دارند. اين شهر با اماكن و ابنيه‌هاي تاريخي زيبا و مراكز خريد مدرن خود جذابيت‌هاي زيادي براي مسافران ايراني دارد. پيشنهاد مي شود سفر به استانبول را در ليست ۱۰ شهري كه قبل از مرگ بايد از آن بازديد كنيد، قرار دهيد. اگر تمايل داريد سفر به پايتخت گردشگري تركيه را تجربه كنيد،پس اگر اين شرايط را داريد بهترين زمان براي مسافرت به استانبول در روزهاي آخر تابستان است. چند روزي را از همه جا مرخصي بگيريد و سفر استانبول خود را با تور استانبول  شروع كنيد و تجربه جديدي از استانبول گردي را تجربه كنيد و بعد از سفر با فكري آسوده و راحت به سر زندگي و كار خود برگرديد. با اين سفر، هوايي تازه به سر و جان تان مي خورد و براي شروع آماده تر مي شويد. 

تاريخ و زيبايي‌هاي شهر را از دست ندهيد

 شهر استانبول قدمت و غناي تاريخي زيادي دارد به گونه‌اي كه از دوره‌هاي مختلف تاريخي در اين شهر آثاري به جاي مانده است؛ شايد به همين دليل بود كه در سال ۲۰۱۰ به عنوان پايتخت فرهنگي اروپا برگزيده شد.

متاسفانه بسياري از مسافران ايراني هيچ علاقه‌اي به سرگذشت تاريخي اين شهر ندارند و بيشتر آنها تنها به منظور تفريح، تجارت و بيش از هر موردي خريد به استانبول سفر مي‌كنند. به همين دليل آثار و مكان‌هاي زيبايي مانند مانند مسجد اياصوفيه، مسجد آبي، ميدان سلطان احمد، موزه توپ‌كاپي يا كاخ دلما باغچه، كمتر مورد توجه ايرانيان قرار دارد. اگر به اين شهر سفر مي‌كنيد زيبايي‌هاي آن را از دست ندهيد.

از سوي ديگر استانبول به دو قسمت آسيايي و اروپايي تقيسم مي‌شود كه سه درصد آن در بخش اروپايي قرار دارد. برخلاف تصور بسياري از مسافران ايراني بخش آسيايي شيك‌تر و تميزتر است. اين دو بخش از طريق تنگه بوسفر و پل سلطان فاتح احمد به يك ديگر متوسل مي‌شوند. سعي كند ديدار از اين پل و بخش آسيايي را در برنامه سفر خود بگذاريد.

 

۶ نكته مهم براي سفر به استانبول

  • قبل از انتخاب استانبول به عنوان مقصدي براي سفر، بايد انگيزه خود را از مسافرت مشخص كنيد. در اين زمينه نكته‌هاي زير به شما براي تصميم‌گيري كمك مي‌كنند:
  • اگر به سفرهاي خانوادگي‌تر، خريد، تجارت يا ديدن اماكن تاريخي علاقه داريد، استانبول گزينه مناسبي براي شما محسوب مي‌شود. اين شهر تلفيقي از سنت و مدرنتيه است؛ از آثار تاريخي‌ گرفته تا ساختمان‌ها و مراكز خريد مدرن را مي‌توانيد در استانبول ببينيد. اما اگر به دنبال آرامش و استراحت هستيد، شايد شهرهاي ديگري مانند آنتاليا و كوش‌آداسي انتخاب مناسب‌تري باشند.
  • بر خلاف شهرهايي مانند آنتاليا و كوش‌آداسي كه در هتل‌هاي آنها همراه با رزرو اتاق، هر سه وعده غذايي به مسافران تعلق مي‌گيرد، در هتل‌هاي استانبول تنها وعده صبحانه رايگان است و ديگر وعده‌ها در صورت‌حساب محاسبه مي‌شوند. همچنين هتل‌هاي اين شهر معمولا امكانات رفاهي كمتري نسبت به دو شهر ديگر دارند. البته مسافران استانبول معمولاً قصد گردش در شهر را دارند و برخلاف گردشگراني كه به آنتاليا و كوش‌آداسي سفر مي‌كنند، نمي‌خواهند بيشتر وقت خود را در هتل به استراحت بپردازند.
  • تفاوت ديگري كه پايتخت گردشگري تركيه با دو شهر توريستي مورد اشاره دارد در يافتن ساحل براي شناست. در استانبول به سختي ساحل مناسبي يافت مي‌شود و شما معمولا ناچار مي‌شويد به جزاير نزديك مراجعه كنيد اما در آنتاليا و كوش‌آداسي ساحل در دسترس است
 

مسجد هاي قديمي و تاريخي استانبول

بر فراز مسجد گنبدي ۵۶ متري با سي ميليون كاشي طلا خودنمايي مي كند. همين نكته براي ديدن اين مكان عجيب و تاريخي كفايت مي كند. در كنار اين مسجد عظيم يك موزه نيز وجود دارد كه آثار باقيمانده از اين كليساي رومي و مسجد عثماني را به معرض ديد گردشگران گذاشته است. آنچه از شواهد اين مكان ديدني و وصف ناپذير حكايت مي كند، شكوه و عظمت دوره هاي تاريخي امپراتوري رومي و عثماني است. اكنون موزه اياصوفيه محلي براي نمايش هنرهاي مسيحي و اسلامي است كه در همزيستي چشم نواز با موزاييك هاي بيزانسي در كنار هم قرار گرفته اند.

مسجد آبي استانبول

يكي ديگر از مسجدهاي چشم نواز استانبول، مسجدي با كاشي كاري هاي آبي رنگ است كه توريست ها به آن مسجد آبي لقب داده اند، اما خود اهالي استانبول مسجد را با نام مسجد سلطان احمد مي شناسند. براساس داستاني كهن وقتي كشتي رانان درياي مرمره به نزديكي استانبول مي رسيدند، تلالوي از رنگ آبي دريا بر روي ديوارهاي اين مسجد نقش مي بست و آنها را به بهت و شگفتي وا مي داشت، اين هم دليل ديگري براي توريست ها بود كه اين بناي بي نظير را به مسجد آبي بنامند. عمارت مسجد به دست محمد معمار در طول ۷ سال ساخته شده و داراي ۶ مناره دراز است كه از هر نقطه استانبول خودنمايي مي كند.

سينان معماري كه مسجد اياصوفيه را بنا كرده، يك بناي ديگر را نيز در استانبول به نام خود ماندگار نموده است، مسجد سلطانيه هم در سده شانزدهم با ۴ مناره بر فراز گلدن هورن چشم نواز گردشگران است. اين بنا بزرگترين مسجد استانبول و از نظر معماري شبيه اياصوفيه است. آرامگاه سلطان و همسرش و معمار بنا در حياط مسجد قرار دارد.

بناهاي مرموز و قديمي دوره عثماني استانبول

اگر از مساجد شگفت انگيز به وجد آمديد، نوبت به يكي از بناهاي مرموز و قديمي دوره عثماني استانبول است كه در سده پانزدهم ميلادي بنا شده و به نام قصر توپكاپي مشهور است، اين كاخ محمل داستان هاي عجيب و غريبي از ديوانگي ها و قدرت طلبي هاي شخصيت هاي بسياري بوده است. قصر مرموز توپكايي درست در محلي قرار دارد كه تنگه بسفر، گلدن هورن و درياي مرمره به هم مي رسند و شايد اين تلاقي خود دليل اصلي داستانسرايي ها درباره اين كاخ باشكوه بوده است. با اين وجود اين قصر كانون اصلي اتفاقات مهم دوره امپراتوري عثماني نيز بوده است. براي بازديد از اين محل ديدني بايد حداقل سه ساعتي وقت بگذاريد تا بتوانيد از همه اشيا و البسه گران قيمت و عجيب اين قصر را با چشمان خودتان به تماشا بنشينيد. اگر عجله داريد و از بابت وقت در مضيقه هستيد و فرصت ديدن همه جاهاي اين مكان را نداريد توصيه مي كنيم لااقل ديدن حرمسرا و خزانه اين كاخ را از دست ندهيد.

  • مدت زمان مناسب براي اقامت شما در استانبول نيز به انگيزه و هدف شما از سفر بستگي دارد؛ در صورتي كه به قصد خريد سفر مي‌كنيد، چهار روز براي اين منظور كافي است اما اگر به بازديد از مراكز تاريخي نيز علاقه‌مند هستيد، به دست كم يك هفته زمان نياز داريد. البته اگر زياد اهل خريد نباشيد با برنامه ريزي يك سفر سه روزه به استانبول مي توانيد از مهمترين جاذبه هاي گردشگري آن نيز بازديد كنيد.
  • استانبول دو فرودگاه در بخش‌هاي اروپايي و آسيايي دارد؛ بهتر است پرواز خود را با توجه فرودگاه مقصد و نزديكي آن به محل قرار گرفتن هتل انتخاب كنيد چرا كه براي مثال بين فرودگاه سابيها گوچن (صبيحه گوكچن) در بخش آسيايي با مركز بخش اروپايي حدود ۷۰ كيلومتر فاصله وجود دارد و در بيشتر مواقع نيز ترافيك مسير سنگين است.
 
  • استانبول، شهري چند قوميتي و چند فرهنگي است؛ بر همين اساس محدوديت‌ها و حساسيت‌هاي خاص خود را دارد كه بايد مراقبت آنها باشيد. فراموش نكنيد كه تركيه كشوري اسلامي است و مردم آن از نظر فرهنگي بسيار به ما نزديك هستند.
  • پايتخت گردشگري تركيه، شهر بسيار شلوغي است كه بعضي از روزها جمعيت آن به ۱۵ ميليون نفر نيز مي‌رسد. روزانه علاوه بر مردم بومي، تعداد زيادي از افراد نيز با هدف كار، به عنوان توريست يا با قصد پناهندگي در اين شهر حضور مي‌يابند. همين شلوغي بيش از حد، لزوم رعايت نكته‌هاي ايمني را افزايش مي‌دهد؛ بايد مراقب اموال و پول خود باشيد. لي تور به شما پيشنهاد استفاده از كارت اعتباري مي دهد.
  • مراكز خريد استانبول نسبت به ديگر شهرهاي تركيه از تنوع كالايي و قيمت‌هاي متعادل‌تري برخوردار هستند. در فروشگاه مربوط به برندها به هيچ عنوان، امكان چانه‌زني و گرفتن تخفيف وجود ندارد اما در بازار سنتي زيباي اين شهر بايد تا مي‌توانيد چانه بزنيد. در ميان محصولات مختلف موجود در مراكز خريد و بازار سنتي پايتخت گردشگري تركيه، بهترين انتخاب‌ها در درجه نخست پوشاك و بعد از آن صنايع دستي است
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.